دو کنشگر تُرک ( آذربایجانی) با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند

اکبر مهاجری و عبدالله صدوقی، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان رکزی تبریز آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اکبر مهاجری و عبدالله صدوقی دو کنشگر تُرک ( آذربایجانی)، که پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بودند، روز چهار شنبه ۷ آبان ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

اکبر مهاجری، کنشگر تُرک (آذربایجانی) که روز شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۹، یک روز پیش از تجمع اعتراضی در شهر تبریز بازداشت شده بود، روز پنجشنبه ۱ آبان ماه ۱۳۹۹، پس از پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

مهاجری در جریان اعتراضات آبان ۹۸ توسط ماموران امنیتی در تبریز بازداشت و بیش از ۷۵ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، اکبر مهاجری فعال مدنی ساکن شهر تبریز را به ۶ ماه حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

حکم زندان اکبر مهاجری، از معترضان آبان‌ماه ۱۳۹۸، که در دادگاه تبریز به  ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر به ۶ ماه زندان تعزیری و یکسال زندان تعلیقی کاهش پیدا کرد.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که آقای مهاجری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و همچنین «عضوییت در گروه گاماج» به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

گفته می‌شود در جریان بازداشت اکبر مهاجری در تبریز بیش از ده مامور وزارت اطلاعات ایران با حمله به منزل این شهروند، ضمن ضرب و شتم وی در مقابل دیدگان همسر و فرزندش، با زدن دستبند به بازجویی از او پرداخته‌اند.

عبدالله صدوقی، کنشگر تُرک (آذربایجانی) که روز چهارشنبه ۲ مهر ماه ۱۳۹۹، در منزل شخصی خود بازداشت شده بود، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، روز پنج شنبه ۱ آبان ماه ۱۳۹۹، از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

این شهروند تُرک، روز چهارشنبه ۲ مهر ماه ۱۳۹۹، در منزل شخصی خود بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده بود.

عبدالله صدوقی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید