هیوا رحیمی، فعال مدنی کُرد با تودیع وثیقه آزاد شد

هیوا رحیمی، فعال مدنی کُرد با تودیع قرار وثیقه از یکی از بازداشتگاه های امنیتی سنندج به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هیوا رحیمی شهروند ساکن سنندج که روز جمعه ٩ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های امنیتی سنندج منتقل شده بود، روز یکشنبه ١١ آبان ماه ١٣٩٩، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهام های انتسابی علیه این شهروند کُرد اطلاع دقیقی در دست نیست.

هیوا رحیمی، پیشتر نیز در روز شنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۷، طی تماس تلفنی از سوی حفاظت اطلاعات سپاه در شهرستان سنندج احضار  شده بود.

یک منبع مطلع در آن زمان به کمپین گفته بود:«در این تماس علت احضار این فعال مدنی مشخص نشده و به وی اعلام شده بود باید روز شنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۷ برای پاسخگویی به سؤالات به این نهاد امنیتی مراجعه کند».

همزمان با احضار هیوا رحیمی، دو فعال مدنی به نام های اجلال قوامی و احمد خلیقی نیز از سوی نیروهای امنیتی فراخوانده شده بودند.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کُرد و ایجاد رعب و وحشت همواره فعالان مدنی را با اتهام های «همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام» ، «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» احضار و بازداشت کرده اند.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار می کنند که این اتهام ها هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید