خوزستان: مهرنوش طافیان، خبرنگار بازداشت شد

مهرنوش طافیان

مهرنوش طافیان، خبرنگار اهل اهواز پس از حضور در شعبه ۱۳ دادگاه اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

این بازداشت روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه۹۹ صورت گرفته و از زمان بازداشت صفحه اینستاگرام خانم طافیان از دسترس خارج شده است.

این خبرنگار خوزستانی یک روز قبل از بازداشتش، در تاریخ ۱۰ آبان با انتشار تصویر یک احضاریه در صفحه توییتر خود نوشته بود: «زنده باشم فردا اولین جلسه دادگاهه! نمی‌دونم قراره چه اتفاقی بیفته، اتهامات چی هست؟ خودم هم موندم چرا من؟ من که چیزی نخواستم جز این که اندکی عدالت رو هم ببینیم! چه‌قدر سخته ببینی و دهان ببندی، باز هم کنی می‌شود این!»

بر خلاف ماده ۱۷۰ قانون آیین دادرسی کیفری در احضاریه اتهامات مطروحه به وی ابلاغ نشده بود.

طبق این ماده قانونی باید در احضاریه‌ها، نام و نام خانوادگی احضارشونده، تاریخ، ساعت، محل حضور، علت احضار و نتیجه عدم حضور قید شوند، مگر «در جرایمی که به تشخیص مرجع قضایی، حیثیت اجتماعی متهم، عفت یا امنیت عمومی اقتضا کند، علت احضار ذکر نمی‌شود»، اما متهم می‌تواند برای اطلاع از علت احضار به دفتر مرجع قضایی مراجعه کند.

به گزارش «خبرنگاری جرم نیست»، هر چند مراجعه این فعال رسانه‌ای در روز ۱۲ آبان به بازداشت وی انجامید، اما تا کنون از اتهامات مطروحه و محل بازداشت خانم طافیان اطلاعاتی منتشر نشده است.

مهرنوش طافیان خبرنگار آزاد است و بیشتر در حوزه محیط‌زیست و بر مشکلات کارگران و حاشیه‌نشینان متمرکز است. برخی از گزارش‌های اجتماعی این خبرنگار آزاد در خبرگزاری «مهر» و سایت خبری «عصر جنوب» منتشر شده‌ند.

او متاهل است و یک فرزند پسر دارد.

اسفند ۱۳۹۸ «مهری طافیان»، مادر ۵۷ ساله مهرنوش، به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود که پس از ده روز بستری بهبود یافت و از «بیمارستان رازی اهواز» مرخص شد. مهرنوش در آن تاریخ به عنوان شهروندی که یکی از نزدیکانش مبتلا به کووید-۱۹ شده است، با خبرگزاری «ایرنا» مصاحبه کرده و وضعیت مادرش را شرح داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید