رضا واثقی، کنشگر ترک برای تحمل حبس راهی زندان شد

روز گذشته رضا واثقی، کنشگر ترک برای اجرای حکم حبس راهی زندان اردبیل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا واثقی کنشگر مدنی ترک ساکن اردبیل روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۹ بعد از مراجعه به اجرای احکام اردبیل بازداشت و جهت اجرای حکم روانه زندان اردبیل شد‌.

رضا واثقی به همراه برادرش علی واثقی ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹ توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر انقلاب اردبیل به اتهام “مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شبنامه و فعالیت تبلیغی علیه نظام” هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

در دادنامه مربوطه با استناد کامل به گزارش و صورت جلسات اداره کل اطلاعات استان اردبیل و درج خبر دستگیری ، آزادی و محکومیت فعالین در صفحات مجازی را دلیل بر موجه دانستن اتهامات این برادران دانسته و بدون توجه به اقاریر این دو فعال مدنی مبنی بر بی‌ اطلاعی آن‌ها از وجود چنین‌ شب‌نامه‌هایی و بی تاثیر دانستن مدارک و ادله های وکیل این فعالین ، صورت گرفته است.

در مرحله بدوی دادگاه رضا و علی واثقی پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی مهدوی راد به ترتیب به ۲ و ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند

این کنشگر ترک در ۲۱ خرداد در محل کارشان، بدون رویت حکم همراه با ضرب و شتم بازداشت شده بودند و ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی برای هر کدام، بطور موقت آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل