هشدار عفو بین الملل در خصوص وضعیت مسعود مصاحب زندانی دوتابعیتی اتریشی- ایرانی

سازمان عفو بین الملل در خصوص وضعیت جسمانی نامناسب مسعود مصاحب زندانی دو تابعیتی اتریشی- ایرانی و احتمال ابتلای وی به بیماری کرونا هشدار داد.

این سازمان بین المللی امروز پنج‌شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۹، با انتشار فراخوان اقدام فوری، ضمن اشاره به کهولت سن و وضعیت جسمانی نامناسب مسعود مصاحب و همچنین ریسک بالای ابتلا به کرونا در خصوص وی خواستار لغو حکم حبس و آزادی بدون قید و شرط این زندانی دو تابعیتی شد.

قوه قضائیه اتهام انتسابی علیه این زندانی دوتابعیتی را «جاسوسی برای آلمان و اسرائیل» عنوان کرده است.

مسعود مصاحب به اتهام «جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده و دوران محکومیت را در زندان اوین می گذراند.

این زندانی ۷۳ ساله به ‌بیماری های نارسایی قلبی و دیابت مبتلا بوده و نگهداری وی در زندان به دلیل کهولت سن  و شیوع ویروس کرونا در زندانها می تواند وی را با خطر جدی مرگ مواجه کند.

پیشتر نیز گروهی از کارشناسان ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، روز جمعه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مقامات ایرانی خواستار آزادی فوری زندانیان عقیدتی و زندانیان دو تابعیتی از زندانهای ایران شده بودند.

این کارشناسان با اشاره به اسامی چند تن از زندانیان عقیدتی و دوتابعیتی، هشدار داده‌ بودند که آقای طاهباز و آقای مصاحب بیش از ۶۰ سال سن دارند و به دلیل کهولت سن، سلامت و جان‌شان در معرض خطر جدی قرار دارد و این دو نفر و همین طور نرگس محمدی، آرش صادقی، کامران قادری و احمدرضا جلالی با وجود مشکلات و بیماری‌های جسمی در صورت ابتلا به ویروس کرونا، سلامتی‌شان با تهدیدات جدی مواجه خواهد شد.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه با اشاره به اسامی نسرین ستوده، نرگس محمدی و آرش صادقی، سه مدافع حقوق بشر زندانی و از چند زندانی دوتابعیتی از جمله احمدرضا جلالی (ایرانی-سوئدی) ، مراد طاهباز (ایرانی-انگلیسی-آمریکایی)، کامران قادری(ایرانی-اتریشی) و مسعود مصاحب (ایرانی-اتریشی) خواستار آزادی آنها شده بودند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید