سه فعال فرهنگی و رسانه ای به ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند

zendan-hokm-kampain.info_

شعبه ۶ دادگاه انقلاب مشهد، علی سپنتامهر، محسن میرآفتاب و مجید رحیم زاده، سه فعال فرهنگی و رسانه ای را در مجموع به ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

علی سپنتامهر، محسن میرآفتاب و مجید رحیم زاده، سه فعال فرهنگی و رسانه ای از سوی شعبه ۶ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی حسین بهمن آبادی، از بابت اتهام های «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «عضویت دریکی از گروه های مخالف نظام» و «مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس کانال تلگرامی یاران سپنتا به قصد بر هم زدن امنیت کشور» در مجموع به ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

علی سپنتامهر، موسس و مدیرکانال تلگرامی سپنتامهر از بابت اتهام های «توهین به آیت الله خمینی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام» و «مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس و مدیریت کانال تلگرامی سپنتامهر به قصد بر هم زدن امنیت کشور» در مجموع به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده‌ است.

محسن میرآفتاب، فعال رسانه ای با اتهام های «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «عضویت دریکی از گروه های مخالف نظام»و «مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس کانال تلگرامی یاران سپنتا به قصد بر هم زدن امنیت کشور» در مجموع ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مجید رحیم زاده نسخی، فعال رسانه ای از بابت اتهام های «توهین به رهبری»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام» و «مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس گروه تلگرامی یاران سپنتامهر به قصد بر هم زدن امنیت کشور» در مجموع به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

احکام صادره از سوی دادگاه بدوی بوده و در صورت تایید این احکام در دادگاه تجدید نظر، به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد در خصوص علی سپنتامهر ۱۰ سال، محسن میرآفتاب ۵ سال و مجید رحیم زاده ۱۰ سال حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود.

دادگاه رسیدگی به اتهام های این سه فعال فرهنگی و رسانه ای روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹، در شعبه ۶ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی حسین بهمن آبادی برگزار و احکام صادره روز چهارشنبه ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۹، به این شهروندان ابلاغ شده است.

علی سپنتامهر، محسن میرآفتاب و مجید رحیم زاده اوایل آبان‌ماه ۱۳۹۵، در جریان تجمع مراسم روز کوروش در جاده شیراز – مرودشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

این شهروندان پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرودشت منتقل و سپس با پایان مراحل بازجویی به زندان دولت آباد مرودشت منتقل شده بودند.

این سه فعال فرهنگی و رسانه ای، با گذشت حدود یک ماه بازداشت و پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان دولت آباد مرودشت آزاد شدند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل