روز یازدهم: ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران نیشکر هفت تپه مقابل درب ورودی این مجتمع دست به تجمع زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه‌شنبه ۲۰ آبان، کارگران نیشکر هفت تپه در روز یازدهم تجمع در اعتراض به اخراج همکارانشان، مقابل ورودی این مجتمع تجمع کردند.

از سوی دیگر سخنگوی قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی در گفتگو با رسانه های ایران از پرداخت حقوق معوقه کارگران معترض هفت‌تپه خبر داد و گفت کارگران اخراج شده هفت‌تپه به کار بازگشتند.

روز گذشته نیز نظام‌الدین موسوی،‌ نماینده تهران اعلام کرد که استاندار خوزستان با اعزام نیروی انتظامی مقابل شرکت هفت‌تپه، اجازه ورود کارگران به این شرکت را نمی‌دهد و با «امنیتی کردن» فضا مانع خلع ید امید اسدبیگی، مدیرعامل هفت‌تپه می‌شود.

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری چهار کارگر بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه بودند که با تامین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان دزفول آزاد شدند.

پرونده این افراد در شعبه ۱۰۱ دادگاه‌های کیفری ۲ شهرستان شوش است.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه که در حال حاضر نیز ادامه دارد از ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷، در حالی شدت گرفت که در آن زمان گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شده‌بود.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، در آن زمان بیش از یک‌ماه در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌‌ بودند.

در آن زمان شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش نیز کشیده شده بود و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شده‌بودند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از صدها بار تجمع و اعتصاب کرده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید