محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان آزاد شد

محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان که در زندان تهران بزرگ محبوس بود از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹، محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان پس از تحمل دو سال و نیم حبس بر اساس بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه به صورت زود هنگام از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

محمد حبیبی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین دو سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است که بر اساس بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۷ سال و نیم آن قابلیت اجرا دارد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ۱۰ سال و نیم محکومیت محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده‌بود، را عیناً تأیید کرد. این حکم روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۷ به وکلای او ابلاغ شد.

این معلم و فعال صنفی که پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در تجمع معلمانِ تهران مورد ضرب و جرح قرار گرفت و بازداشت شده‌بود، پس از ده ماه سکوت از زندان اوین در نامه‌ای سرگشاده، از آخرین وضعیت خود نوشته بود: «در برابر ناملایمات و فشارهای بسیاری قرار گرفتم از جمله این فشارها می‌توان به ضرب و شتم در هنگام بازداشت در تجمع روز معلم در مقابل دیدگان همکارانم (تجمعی کاملا صنفی، مدنی و قانونی)، اعزام به بازپرسی با وضعیت نابهنجار پوششی (لباس و شلوار پاره و بدون کفش با پاهای برهنه)، اعزام به زندان تهران بزرگ با همان شرایط و نگهداری غیرقانونی، در این زندان به مدت ۴ ماه و نیم در کنار متهمان به شرارت و سرقت و در شرایطی با کمترین امکانات انسانی، قرار داشتم».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید