گزارشی از آخرین وضعیت حامد علی مشکوه، شهروند سنی مذهب اهل ارومیه

حامد علی مشکوه، شهروند ترک و از فعالان اهل سنت ساکن ارومیه که از مردادماه امسال در بازداشت به‌سر می‌برد ‌پس از چهار ماه بازداشت به زندان ارومیه منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حامد علی مشکوه، شهروند تُرک و فعال اهل مذهبی سنت پس از حدود چهار ماه نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه، امروز یکشنبه ۲۵ آبان به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

حامد علی مشکوهt متولد سال ۱۳۶۳ و از شهروندان تُرک ساکن ارومیه است.

او روز شنبه چهارم مرداد ۹۹ به‌ دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در ارومیه توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد.

یکی از اتهام های وارده به آقای مشکوه «توهین و تکفیر قاسم سلیمانی» عنوان شده است.

بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دی‌ ماه ۱۳۹۸ همراه برخی از نیروهای حشد الشعبی در عراق، بسیاری از روزنامه‌نگاران و کنشگران در ایران بابت این اتهام احضار و بازداشت شدند.

در ۱۶ دی ‌ماه ۹۸، حسین رزاز زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرضا در استان اصفهان، از بازداشت چهار شهروند در این شهرستان تحت عنوان «هتاکان به مقام قاسم سلیمانی» خبر داده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گفته بود «توهین به قاسم سلیمانی» مصداق اتهاماتی چون «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات» بوده و با متهمان مطابق آن برخورد خواهد شد. اتهامی که ممکن است با استناد به ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی منجر به صدور احکام زندان از یک تا پنج‌ سال شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید