گزارشی از وضعیت شهلا جهانبین، زندانی سیاسی محروم از درمان

شهلا جهانبین همسر عباس واحدیان شاهرودی که طی روزهای گذشته برای اجرای حکم بازداشت شده بود، از حق رسیدگی پزشکی در زندان محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهلا جهانبین، زندانی سیاسی که در زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذراند علیرغم درد شدید از ناحیه کتف و دیسک کمر، از رسیدگی درمانی محروم مانده است.

روز شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ عباس واحدیان شاهرودی، کنشگر سیاسی در صفحه توییتر خود از بازداشت همسرش خبر داد و نوشت: «دقایقی پیش همسر عزیزم شهلا جهانبین را علیرغم بیماری و نیاز به جراحی کتف جهت تحمل دوره محکومیت ۲۷ ماهه اش به اوین منتقل نمودند.»

خانم جهان‌بین یکی از چهار زن امضا کننده بیانیه استعفای خامنه‌ای است که مجموعا به ۱۶ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده بودند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در آبان ماه ۹۸، گیتی پورفاضل، شهلا جهانبین، شهلا انتصاری و زهرا جمالی از فعالان سیاسی و مدنی از اتهام « اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۳ سال و نیم زندان و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۸ ماه زندان محکوم کرده بود که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و نیم زندان در مورد این افراد اجرا خواهد شد.

گیتی پورفاضل، شهلا جهانبین، شهلا انتصاری و زهرا جمالی توسط ماموران امنیتی در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریورماه سال ۹۸ بازداشت و توسط بازپرس نصیری پور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین تفهیم اتهام شدند.

گیتی پورفاضل وکیل دادگستری روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸،  شهلا جهانبین روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه و شهلا انتصاری روز پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه بازداشت‌ و هرکدام با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی در تاریخ ۱۹ و ۲۲ آبان ماه از زندان اوین به‌صورت موقت آزاد شدند.

۱۴ فعال مدنی و سیاسی در خردادماه ۹۸ در بیانیه‌ای خواستار “استعفای علی خامنه‌ای از رهبری” شدند. پس از آن موجی از حمایت افراد و شخصیت‌های داخل و خارج از ایران از این بیانیه‌ها شکل گرفت. از جمله بیانیه‌ی ۱۴ نفره زنان داخل ایران، یکی از این حمایت‌ها بوده‌است.

شهلا انتصاری، نصرت بهشتی، فرشته تصویبی، پروا (سکینه) پاچیده، گیتی پورفاضل، زهرا جمالی، شهلا جهان‌بین، عزت جوادی‌حصار، فاطمه سپهری، مریم سلیمانی، سوسن طاهرخانی، فرنگیس مظلوم، نرگس منصوری و کیمیا نوروزی‌ صابر ۱۴ زنی هستند که نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران) را در اعتراض به “آپارتاید جنسی” موجود در حکومت ایران امضا کرده‌ و خواستار “گذار از نظام جمهوری‌ اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شده‌اند.”

پس از انتشار این بیانیه‌ها موج بازداشت‌ این افراد در ایران آغاز شد.

محکومیت هشت تن از نویسندگان نامه درخواست «استعفای خامنه‌ای» به ۷۲ سال حبس

محمد مهدوی‌ فر، فعال مدنی به ۹ سال زندان محکوم شد

بازداشت و محکومیت جواد لعل محمدی به ۹سال زندان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید