عفو بین الملل؛ امیر سالار داوودی باید بی‌درنگ و بدون قید و شرط آزاد شود

سازمان عفو بین الملل از مقامات ایرانی خواست امیر سالار داوودی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین را بی درنگ و بدون قید و شرط آزاد کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سازمان عفو بین الملل با انتشار مطلبی با اشاره به اینکه امیرسالار داوودی، یکی از قربانیان سرکوب وکلای مدافع حقوق بشر توسط مقامات ایران در طی سالیان اخیر است که دومین سال محکومیت ناعادلانه خود را پشت سر می‌گذارند، خواستار آزادی بی‌درنگ و بدون قید و شرط این وکیل زندانی شد.

این سازمان بین المللی تاکید کرد که امیر سالار داوودی، وکیل دادگستری زندانی به خاطر دفاع از حقوق بشر مورد مجازات قرار گرفته است و باید فوراً آزاد شود.

امیرسالار داوودی وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با ریاست قاضی صلواتی با چند اتهام در مجموع به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری، روز شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، در خصوص حکم صادر شده همسرش طی یادداشتی نوشته‌بود: «ایشان مطابق رای شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب جمعا به ۳۰ سال حبس برای اتهامات متعدد محکوم شد و مطابق ماده ۱۳۴ مجازات اشد یعنی “محکومیت به ۱۵ سال حبس برای تشکیل گروه (کانال تلگرامی)” قابل اجرا هست».

این وکیل محبوس در زندان اوین پیشتر دست به اعتصاب غذای خشک زده بود و سپس به دلیل عدم موافقت با حق مرخصی از سوی مسئولان قضایی اقدام به اعتصاب غذای تر کرد.

وی روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، به دلیل عدم موافقت با حق مرخصی از سوی مسئولان قضایی دست به اعتصاب غذای تر زده بود.

این وکیل زندانی در نامه کوتاهی نوشته است: «به علت مخالفت با مرخص چند روزه که حق طبیعی و قانونی من است، اکنون ۲۷ بهمن ساعت ۱۳:۳۰ علاوه بر اعتصاب غذای خشک، اعتصاب غذای تر را نیز شروع خواهم کرد.

ملت شریف ایران برایم دعا کنید.»

روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری و همسر آقای داوودی، در صفحه توئیتر خود بیانیه این وکیل زندانی مبنی بر اعتصاب غذای خشک، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به امیر سالار داوودی را منتشر کرده بود.

امیرسالار داوودی، روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، از سوی ماموران حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل