درخواست اعاده دادرسی کامران ساختمانگر از سوی دیوان عالی کشور رد شد

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل سنندج را رد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱ آذر ماه ۱۳۹۹، درخواست اعاده دادرسی کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل سنندج که دادگاه تجدید نظر استان کردستان، حکم ۶ سال حبس تعزیری وی را عیناً تایید کرده بود، از سوی دیوان عالی کشور رد و از طریق سامانه ثنا به وی اعلام شده است.

این فعال کارگری پیش تر از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج بابت اتهام « همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران» به ۵ سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به  ۱ سال حبس محکوم شده بود .

حکم صادره در دادگاه تجدید نظر استان کردستان عیناً تائید و به وی ابلاغ شد و در نهایت بر اساس اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی(قانون تجمیع جرایم) ۵ سال از آن قابل اجر خواهد بود.

کامران ساختمانگر، ساعت ۹ شب چهارشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸، با هجوم مأموران اداره اطلاعات سنندج به خانه باغ سید علی حسینی در روستای اربغلو سقز بازداشت شده بود.

وی پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج  منتقل‌شده بود.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده آقای ساختمانگر  روز پنج شنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۸، در شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج، به ریاست قاضی «موسی شاه گلدی آل باقر» برگزار شد.

برای آزادی موقت این فعال کارگری وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادرشده بود که علی رغم تامین مبلغ وثیقه وی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید