مادر مجتبی داداشی: به آزار و اذیت فرزندانم پایان دهید

مادر مجتبی و مرتضی داداشی فعال دانشجویی با انتشار یک ویدیو خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواست دستور دهند ماموران دست از سر فرزندانش بردارند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مادر مجتبی و مرتضی داداشی با اشاره به هجوم ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به منزل خود و توقیف وسایل دو فرزند دانشجویش، خطاب به علی خامنه‌ای و ابراهیم رییسی، گفت که «به ضعیف‌کشی و اذیت و آزار فرزندانش پایان دهند».

روز ۲۵ آبان ۹۹ نیروهای اطلاعات سپاه با هجوم به منزل این خانواده گیلانی در رودسر ضمن تفتیش منزل وسایل شخصی مانند لپ‌تاپ، تبلت، سیم کارت، وسایل شخصی و تحصیلی و حتی دفترچه‌های یادداشت مرتضی داداشی، دانشجوی ارشد شیمی کاربردی دانشگاه امیرکبیر و برادرش مجتبی داداشی، دانشجوی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی را توقیف کردند.

پیشتر کمپین گزارش داده بود که مجتبی داداشی، دانشجوی ترم آخر دانشگاه حکیم سبزواری که شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ برای اجرای حکم ۳ سال محکومیت خود به زندان منتقل شده‌بود، “با تعلیق بخشی از مجازات و اعمال عفو رهبری” از زندان آزاد شده‌است.

این دانشجوی ترم ۸ رشته علوم سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری طی یادداشتی در مورد خبر آزادی‌اش نوشته بود: «با تعلیق بخشی از مجازات و اعمال عفو رهبری نسبت به مابقی حکم زندانم، امروز از زندان رهایی یافتم».

او به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرده است.

آقای داداشی به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌بود.

وی روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ از صدور ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق خود با اتهامات “تبلیغ علیه حکومت”، “توهین به روسای سه قوه” و “توهین به رهبری” خبر داده‌بود.

آقای داداشی پیش‌تر در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۷ پس از حضور در شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار بازداشت و روز شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، با سپردن وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی به صورت موقت از زندان شهرستان سبزوار آزاد شده‌بود.

این دانشجوی اهل سبزوار، همچنین از سیاست‌های دولت انتقاد کرده و علی خامنه‌ای را به مناظره دعوت کرده‌بود.

او در ویدئویی خطاب به مردم ایران گفته‌بود: «من به دلیل انتقاد از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و همینطور انتقاد از شخص رهبری به این حکم محکوم شده‌ام. اما همه مقامات و مسئولان ارشد نظام را به مناظره دعوت می‌کنم».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید