صابر قادری، فعال مدنی کُرد روانه زندان سنندج شد

صابر قادری، فعال مدنی ساکن دهگلان و از اعضای سازمان محیط زیستی جمعیت شیدای سبز لیلاخ جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صابر قادری، فعال مدنی کُرد که از سوی شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان بە ریاست قاضی طیاری به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، روز شنبه ۱ آذر ماه ۱۳۹۹، پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی جهت تحمل ۲۸ ماه حبس تعزیری به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

این فعال مدنی کُرد پیشتر در دادگاه بدوی از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون مخالف حکومت ایران» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل ۱ سال و در مجموع به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

صابر قادری توسط شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد مخالف حکومت» به تحمل ۲ سال و ۴ ماه حبس تعزیری و با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۸ ماه حبس محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی،  حکم ۲ سال و ۴ ماه حبس تعزیری در خصوص این شهروند کُرد قابل اجرا خواهد بود.

خرداد ماه ۱۳۹۹، جلسه دادگاه بدوی رسیدگی به اتهام های صابر قادری از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار شد.

روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۱۳۹۸، صابر قادری شهروند کُرد ساکن دهگلان، توسط مأموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت ‌شد.

این فعال مدنی ساکن دهگلان و از اعضای سازمان محیط زیستی «جمعیت شیدای سبز لیلاخ» پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

وی پس از سە ماه بازداشت با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام تا انجام مراحل دادرسی به صورت موقت با قید وثیقە ٢٠٠ میلیون تومانی آزاد شدە بود.

گفته می‌شود پیش‌ازاین نیز آقای قادری، مهرماه سال ۹۳ در  تجمعات اعتراضی در حمایت از مردم کوبانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

«جمعیت شیدای سبز لیلاخ»، یک سازمان محیطی زیستی است که طی سال های گذاشته فعالیت های نظیر، برگزاری نمایشگاه محیط زیستی، جلوگیری از تخریب و تبدیل شدن کوه تفریحی سورمه لی به معدن، نهالکاری ، جمع آوری زباله در طبیعیت، برگزاری اردوهای زیست محیطی برای دانش آموزان، فعالیت در حوزه حقوق حیوانات، اطفا حریق و خاموش کردن آتش در سطح منطقه و خارج از شهرستان و همچنین کمک به زلزله زدگان را در کارنامه خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید