۲۰۹ اوین: ادامه بازداشت و بی خبری از وضعیت سمیه کارگر

سمیه کارگر که در مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی است. او در این روزها از حق دسترسی به درمان نیز محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با گذشت بیش از یک‌ماه از بازداشت سمیه کارگر، دانش‌آموخته‌ رشته فلسفه دانشگاه تبریز این شهروند همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ اوین نگهداری می‌شود.

خانم کارگر از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد و این روزها با ادامه بازداشت او در بند ۲۰۹ این شهروند از حق درمان و دسترسی به داروهای خود محروم مانده است. نزدیکان خانم کارگر با ادامه بازداشت او، نگرانند تا عدم رسیدگی پزشکی و دریافت داروها منجر به ضعف بینایی سمیه کارگر شود.

سمیه کارگر فارغ‌التحصیل رشته فلسفه دانشگاه تبریز و شهروند کرد اهل ایلام است.

سمیه کارگر در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او ازجمله لپ‌تاپ و تلفن همراه وی را ضبط کرده و با خود بردند.

هنوز از اتهام های انتسابی علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست اما پس از پیگیری‌های خانواده خانم کارگر از دادسرای اوین به آنها گفته‌اند که اتهام او مربوط به جرائم اینترنتی است.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید