عفو بین الملل در خصوص احتمال شکنجه و بدرفتاری با ناهید تقوی هشدار داد

عفو بین الملل ضمن هشدار در خصوص احتمال شکنجه و بدرفتاری با ناهید تقوی، خواهان آزادی این زندانی دو تابعیتی ایرانی-آلمانی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سازمان عفو بین الملل خواستار دسترسی بی درنگ ناهید تقوی به خانواده، وکیل و خدمات درمانی شد و از مقامات ایران خواست که امکان مشاوره کنسولی مقامات آلمانی با این شهروند دو تابعیتی زندانی را فراهم کنند.

این سازمان همچنین ضمن هشدار در خصوص احتمال شکنجه و بدرفتاری با ناهید تقوی و ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کشور، خواهان آزادی این شهروند دو تابعیتی شد.

ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی که در اواخر مهرماه ۱۳۹۹، بازداشت شده بود، با گذشت بیش از چهل روز همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

سرنوشت این شهروند دو تابعیتی که روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این شهروند ایرانی-آلمانی در حال حاضر در زندان اوین نگهداری می‌شود.

کلارن تقوی دختر ناهید در توییتی بازداشت مادرش را غیرقانونی خواند و نوشت: «او هم اکنون در زندان اوین است و دسترسی به درمان به دلیل فشارخون بالا را ندارد. دولت آلمان و جامعه جهانی باید با هم برای آزادی او تلاش کنند.»

پیشتر دختر خانم تقوی با درخواست شفاف‌سازی و آزادی مادرش خواستار مداخله دولت آلمان در این زمینه شده بود.

خانم کلارن دختر ناهید تقوی گفته بود وکیلی هم که برای پیگیری بازداشت مادرش گرفته شده تاکنون امکان دسترسی به وی را نداشته است.

به گفته خانم کلارن، مادرش بازنشسته است و سابقه سیاسی نداشته، اما به عنوان یک انسان در مسائل حقوق زنان و حقوق بشر کمک‌هایی کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید