سه شهروند کُرد با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

سه شهروند کُرد، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شدند.

بر اساس گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد شافعی زاده و سامان اسد حکیم دو شهروند کُرد از اهالی توابع شهرستان سرو آباد و اسماعیل علی پروری فعال مذهبی کُرد اهل شهرستان بوکان، روز چهارشنبه ۵ آذر ماه ۱۳۹۹، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شدند.

سامان اسد حکیم و محمد شفیع زاده، روز یکشنبە ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۹، در شهرستان سروآباد از توابع استان کردستان در منزل شخصی‌شان بازداشت شده بودند.

این دو شهروند کُرد جهت انجام مراحل یازجویی، توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان منتقل شده بودند.

سامان اسد حکیم و محمد شفیع زاده، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام پس از تحمل ۲۰ روز بازجویی و سلول انفرادی با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی به صورت موقت از زندان مرکزی مریوان آزاد شدند.

اسماعیل علی‌پروری، شهروند کُرد اهل بوکان نیز اواسط مرداد ماه ۱۳۹۹، همراه با چندین فعال مذهبی اهل بوکان از سوی نهادهای امنیتی این شهر بازداشت شدە بود.

وی پس از بازداشت، جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد.

اتهام انتسابی علیه این فعال مذهبی کُرد، «عضویت در گروههای سلفی» عنوان شده است.

این شهروند کُرد، پس از اتمام مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام روز شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، از بند امن زندان مرکزی ارومیه به بند زندانیان سیاسی منتقل شد.

اسماعیل علی‌پروری، روز چهارشنبه ۵ آذر ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه ۵ میلیارد ریالی تا اتمام مراحل دادرسی به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی با انتشار گزارشی تحت عنوان افزایش فشار نهادهای امنیتی بر فعالان مذهبی کُرد اهل سنت به بازداشت این فعال مذهبی کُرد اشاره کرده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید