علی خیرجو و میثم جولانی به دادگاه اردبیل احضار شدند

علی خیرجو و میثم جولانی، دو کنشگر مدنی با دریافت ابلاغیه ای به دادگاه اردبیل احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی خیرجو و میثم جولانی از کنشگران مدنی تُرک ساکن اردبیل با دریافت ابلاغیه‌ای جداگانه به دادگاه اردبیل احضار شدند، طبق این احضاریه این افراد باید در تاریخ ۱۱ آذرماه ۹۹ در ساعت ۸:۳۰ در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو شهرستان اردبیل جهت رسیدگی حاضر شوند.

در ابلاغیه ارسالی اتهام انتسابی “مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال” عنوان شده است.

این دو کنشگر مدنی پیشتر در ۱۰ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و همراه با بازداشت شدگان پارک جیرال اردبیل هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه موقت زندان اردبیل آزاد شدند.

در زمان بازداشت هر کدام از این دوفعال با سه عنوان اتهامی جداگانه مواجه شده بودند که دو اتهام دیگر این فعالین برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

تصاویر منتشر شده در صفحات اجتماعی حاکی‌ است، ماموران امنیتی و انتظامی که بدون ارائه حکم بازداشت و با بالا رفتن از دیوار خانه، به منزل علی خیرجو رفته بودند در زمان بازداشت آقای خیرجو اقدام به ضرب و شتم وی، خانواده و همسایگان او کرده‌اند.

در زمان بازداشت آقای خیرجو همسر ایشان و جمعی از مادران بازداشت شدگان پارک جیرال با مراجعه به بازپرسی شعبه ۱۰ اردبیل برای پیگیری وضعیت بستگانشان با هتاکی و ناسزاگویی قاضی نونهال مواجه شدند؛ خانم افسانه اکبرزاده همسر علی خیرجو با اشاره به عدم قانونی بودن دستگیری این فعالین و اعتراض به روند غیرقانونی رسیدگی به پرونده و ادبیات خارج از ادب قاضی نونهال با حکم مستقیم وی دستگیر و پس از ۲۴ ساعت بازداشت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید