جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های سهیلا حجاب برگزار شد

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان قرچک ورامین، از بابت پرونده جدیدی که در زندان برای وی گشوده شده است، محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سهیلا حجاب وکیل زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین، امروز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت پرونده دوم قضایی که در زندان برای وی گشوده شد، با اتهام های «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» محاکمه شده است.

این زندانی سیاسی کُرد که در حال تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری ۷ سال و ۶ ماه است، طی جلسه دادرسی، دفاعیات خود را از بابت اتهام های انتسابی به دادگاه ارائه کرده است.

بر اساس گزارش های دریافتی، مصادیق اتهام های انتسابی علیه سهیلا حجاب، صحبت‌های منتشر شده وی در قالب فایل های صوتی در تماس‌های تلفنی با خارج از زندان و انتشار آن در شبکه های اجتماعی عنوان شده است.

پیشتر نیز در روز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹، سهیلا حجاب وکیل دادگستری زندانی، جهت تفهیم اتهام از بابت پرونده جدیدی که در زندان علیه وی گشوده شده، از زندان قرچک ورامین به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین اعزام شده بود.

این زندانی سیاسی کُرد، توسط بازپرس شعبه ۲ دادسرای اوین از بابت اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

این وکیل زندانی همچنان از حق تماس تلفنی محروم بوده و هنوز کارت تلفنش به وی بازگردانده نشده است.

روز سەشنبە ٢٧ خردادماه ۱۳۹۹، سهیلا حجاب وکیل دادگستری، در بند قرنطینە زندان قرچک ورامین دست بە اعتصاب غذا زدە بود.

این وکیل دادگستری در اعتراض بە شرایط نامناسب زندان قرچک ورامین، فشار نهادهای امنیتی بر خانوادەاش و با درخواست انتقال به زندان اوین اقدام بە اعتصاب غذا کردە بود.

پیشتر نیز این زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین توسط یک زندانی عادی مورد سوءقصد قرار گرفته و به بهداری زندان و به دنبال خونریزی شدید به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده بود.

روز پنج شنبه ۱۶ مردادماه۱۳۹۹، یک زندانی عادی که به اتهام مواد مخدر در زندان قرچک نگهداری می‌شود با یک لیوان شیشه‌ایی شکسته به سمت سهیلا حجاب، زندانی سیاسی حمله‌ور شده و با وارد کردن چند ضربه به شکم، او را مجروح کرده بود.

گفته شده به‌خاطر شدت خونریزی، این زندانی سیاسی از بند قرنطینه به بهداری زندان و از آنجا به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده بود.

«سهیلا حجاب»، فعال مدنی کُرد و از وکلای اهل کرمانشاه، روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی»، «تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب»، «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان»، و «درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» مجموعا به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

این حکم روز شنبه سوم خردادماه ۱۳۹۹، توسط دادگاه تجدید نظر عیناً تأیید شد.

این فعال مدنی کُرد، همان روز ، پس از مراجعه برای پیگیری وضعیت پرونده خود به دادگاه تجدید نظر «توام با خشونت فیزیکی» از سوی ماموران اطلاعات سپاه بازداشت به زندان قرچک منتقل شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید