دو کنشگر مدنی تُرک به دادگاه انقلاب اردبیل احضار شدند

علی خیرجو و میثم جولانی، دو کشنگر مدنی با دریافت دو ابلاغیه جداگانه به دادگاه انقلاب اردبیل احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی خیرجو و میثم جولانی دو کنشگر مدنی تُرک ساکن اردبیل می بایست جهت حضور در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده هایشان، روزیکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹، در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان اردبیل حاضر شوند.

در ابلاغیه های دریافتی، اتهام های انتسابی علیه این دو فعال مدنی «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت در گروه ها و کانالهای معاند نظام در فضای مجازی» و «مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت» عنوان شده است.

پیشتر نیز در بخش نخست پرونده، جلسه دادگاهی رسیدگی به اتهام های علی خیرجو و میثم جولانی روز سه شنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹، در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو شهرستان اردبیل برگزار شده بود.

این فعالان مدنی، در این بخش از پرونده از بابت اتهام «مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» محاکمه شده بودند.

علی خیرجو و میثم جولانی در روز جمعه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آنها به همراه سایر بازداشت شدگان اعتراضات پارک جیرال اردبیل هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی  تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از بازداشتگاه زندان اردبیل آزاد شدند.

تصاویر منتشر شده در صفحات اجتماعی حاکی‌ است، ماموران امنیتی و انتظامی بدون ارائه حکم بازداشت و با بالا رفتن از دیوار خانه به منزل علی خیرجو یورش برده بودند.

گفته شده است که نیروهای امنیتی در زمان بازداشت علی خیرجو اقدام به ضرب و شتم وی، خانواده و همسایگان او کرده‌اند.

بر اساس گزارش ها، با مراجعه همسر علی خیرجو و جمعی از مادران بازداشت شدگان پارک جیرال به بازپرسی شعبه ۱۰ اردبیل برای پیگیری وضعیت بستگان شان، با هتاکی و ناسزاگویی قاضی نونهال مواجه شده بودند.

افسانه اکبرزاده همسر علی خیرجو پس از اعتراض به عدم قانونی بودن دستگیری این فعالان، روند غیرقانونی رسیدگی به پرونده و هتاکی قاضی نونهال با حکم مستقیم وی دستگیر و پس از ۲۴ ساعت بازداشت آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل