مهدی محمودیان با تامین قرار وثیقه آزاد شد

مهدی محمودیان، روزنامه نگار و فعال رسانه ای که پیشتر پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده بود، با تودیع قرار وکالت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار زندانی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تودیع قرار وکالت از زندان آزاد شد.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع محمودیان امروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه در توئیتر شخصی خود این خبر را اعلام کرد: «پس از ارجاع پرونده مهدی محمودیان به شعبه ۱۰۵۹ کیفری۲ وی با معرفی کفیل آزاد شد. تاریخ رسیدگی به اتهام وی دوم دی ماه سال جاری خواهد بود.»

آقای محمودیان، فعال سیاسی و رسانه ای، امروز سه شنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹، به دنبال شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، پس از حضور در شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، به دلیل عدم معرفی کفیل برای تودیع قرار کفالت بازداشت شد.

این فعال سیاسی با شکایت معاونت پارلمانی سپاه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و تفهیم اتهام شده است.

شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، اتهام انتسابی علیه مهدی محمودیان را «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» عنوان کرده است.

وی پیشتر در اواخر مهر ماه ۱۳۹۹، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر محاکمه شده بود.

در این جلسه محاکمه، مهدی محمودیان از بابت اتهام های «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید