توحید امیرامینی فعال مدنی تُرک با تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد

توحید امیرامینی فعال تُرک آذربایجانی پس از تحمل ۲۲ ماه حبس تعزیری با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، توحید امیرامینی، زندانی سیاسی که دوران محکومیت حبس ۵ سال حبس تعزیری را در اندرزگاه ۸ زندان اوین پشت سر می گذارد، امروز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹، پس از تحمل ۲۲ ماه حبس با تودیع قرار وثیقه به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

توحید امیرامینی، فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) روز چهارشنبه اول اسفند۱۳۹۷  همراه با کیانوش اصلانی یکی دیگر از شهروندان اهل اردبیل به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در میدان انقلاب تهران بازداشت شده‌بود.

این فعالان سیاسی تُرک پس از بازداشت، جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده‌بودند.

وی از بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به بند ۴ این زندان منتقل شد.

اتهام های انتسابی علیه توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی، «تبلیغ علیه نظام»و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» عنوان شده‌است.

این کنشگر تُرک، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه شده بود.

امیر امینی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به ۷ سال ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱٨ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر با برائت آقای امیر امینی از اتهام تبلیغ علیه نظام مابقی حکم صادره بدوی را عیناً تأیید کرد.

در آبان ماه ۱۳۹۸، بر اساس «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۹۹/۲/۲۳» با کاهش ۲ سال و ۶ ماه حبس،  ۵ سال حبس تعزیری در خصوص این زندانی سیاسی قابل اجرا خواهد بود.

کیانوش اصلانی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران بوده است و توحید امیرامینی نیز پیش‌ از این توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان و شلاق محکوم‌ شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید