زندان اردبیل: گزارشی از آخرین وضعیت شیراحمد شیرانی، زندانی سیاسی بلوچ

شیراحمد شیرانی، زندانی سیاسی بلوچ در حالی دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند که بیش از یک دهه است که از حق مرخصی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در یازدهمین سال شیراحمد شیرانی، زندانی سیاسی بلوچ که دوران محکومیت خود را در زندان اردبیل در حالی سپری می‌کند که تاکنون از حق مرخصی محروم مانده است.

شیراحمد شیرانی در ۱۳ خردادماه سال ۱۳۸۹ در تهران بازداشت شد. او پس از چند ماه از اوین به بازداشتگاه اطلاعات زاهدان منتقل شد؛ مجموع حبس او در بازداشتگاه‌های اطلاعات حدود دو سال بوده است.

او در این مدت در انفرادی محبوس بود و به خانواده یا وکیل دسترسی نداشت. شیراحمد شیرانی سپس به زندان زاهدان و از آن‌جا به زندان‌های گرمی ومشگین‌شهر منتقل شد.

آقای شیرانی در یک دادگاه پر ابهام به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه” به تحمل ۲۲ سال حبس در تبعید محکوم و به زندان اردبیل منتقل شد.

اکنون بیش از پنج سال است که در این زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

دیگر زندانیان سیاسی بلوچ محبوس در این زندان از جمله محمدصابر ملک رئیسی، شیراحمد شیرانی، علی پژگل، عبدالکریم شه بخش و نور احمد حسن زهی هستند که در این زندان دوران محکومیت در تبعید خود را سپری می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید