آزادی بیژن رضایی، بلاگر اینستاگرامی با تامین وثیقه

بیژن رضایی، بلاگر اینستاگرام که در اوایل آبان‌ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده بود، با تامین قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹، بیژن رضایی بلاگر اینستاگرام با تامین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

کمپین پیشتر گزارش داده بود نیروهای اداره اطلاعات شیراز آقای رضایی را روز یکشنبه ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۹، در منزل پدری‌اش بازداشت کردند.

یکی از دلایل دستگیری آقای رضایی فعالیت‌های او در فضای مجازی ازجمله اعتراض به اعدام نوید افکاری عنوان شده است.

وی در روز شنبه ۸ آذر ماه ۱۳۹۹ پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز به زندان عادل آباد این شهر منتقل شده است.

گزارش شده، اتهام های انتسابی علیه این بلاگر اینستاگرامی «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشکیل گروه یا دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور» عنوان شده است.

این فعال رسانه ای پیشتر در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۳۹۸، در حالی که دوران محکومیت ۶ ساله خود را در زندان عادل آباد شیراز می‌گذراند، به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود.

در آن پرونده شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست «قاضی محمود ساداتی» بیژن رضایی را به اتهام های «اجتماع و تبانی از طریق حضور در تجمعات اعتراضی غیرقانونی و سر دادن شعار» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، به تحمل ۶ سال زندان تعزیری محکوم کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید