تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت سمیه کارگر در بند ۲۰۹ زندان اوین

با گذشت بیش از دو ماه از بازداشت سمیه کارگر، این شهروند کُرد اهل ایلام همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد.

سمیه کارگر، دانش‌آموخته رشته فلسفه دانشگاه تبریز، روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده اما با گذشت بیش از دو ماه همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد.

این شهروند کُرد بازداشت شده از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد و با وجود ضعف شدید بینایی از حق درمان و دسترسی به داروهایش محروم مانده است.

تداوم بازداشت و عدم رسیدگی پزشکی در خصوص  خانم کارگر  نگرانی های نزدیکان وی را در خصوص سلامتی وی افزایش داده و بیم آن می رود که با ادامه محرومیت از درمان و دریافت دارو، وی با مشکلات جدی مواجه شود.

از زمان بازداشت این شهروند کُرد طی چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش در خصوص محرومیت از رسیدگی پزشکی و دسترسی به داروهای مورد نیازش شکایت داشته است.

سمیه کارگر، روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

ماموران امنیتی در حین بازداشت این شهروند کُرد منزل وی را تفتیش کرده و برخی از وسایل شخصی از قبیل لپ‌تاپ و تلفن همراه او را ضبط کرده اند.

بر اساس گزارش های دریافتی، پس از پیگیری‌های خانواده خانم کارگر و مراجعه آنها به دادسرای اوین اتهام وی را  جرائم اینترنتی اعلام کرده اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام های انتسابی علیه این شهروند بازداشت شده اطلاع دقیقی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید