فاروق لواشلویی، زندانی عقیدتی کُرد به مرخصی اعزام شد

فاروق لواشلویی، زندانی سنی مذهب کُرد که در حال گذراندن دوران محکومیت حبس تعزیری در زندان مرکزی ارومیه است به مرخصی اعزام شد.

ان زندانی عقیدتی کُرد که پیشتر از سوی شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ریاست قاضی محبوبی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، امروز سه شنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۹، از زندان مرکزی ارومیه به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.

روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹، فاروق لواشلویی به همراه ١٣ زندانی سیاسی و مذهبی دیگر در اعتراض به «عدم اجرای طرح دو فوریتی کاهش مجازات حبس و اعطای تسهیلات قضایی» دست به اعتصاب غذای خشک زده بودند.

این اعتصاب گروهی روز پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۹، با وعده مساعد مسئولان قضایی خاتمه یافت.

این زندانی مذهبی کُرد اوایل اسفندماه ۱۳۹۷، در منزل شخصی توسط نیروهای امنیتی در شهرستان اشنویه بازداشت شده بود.

بازداشت این شهروند کُرد با اتهام «تبلیغ مسائل مذهبی – عقیدتی اهل سنت در فضای مجازی» صورت گرفته بود.

فاروق لواشلویی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی به بازداشتگاه المهدی اداره اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شده بود.

این زندانی مذهبی به مدت ١۶ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه تحت بازجویی و در این مدت از حق دسترسی به وکیل محروم بوده و تنها یک بار با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته است.

با برگزاری جلسه دادرسی، شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف زاده این شهروند کُرد را از بابت اتهام «عضویت در گروه جبهه النصره» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

در پی اعتراض به حکم بدوی و ارجاع پرونده به شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی این حکم به ۳ سال و ۶ ماه حبس تقلیل یافت.

بر اساس گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کُردپا، هویت فاروق لواشلویی سنگان، ۳۰ ساله،  فرزند خسرو و شهروند اهل اشنویه احراز شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل