دادگاه تجدید نظر؛ علیرضا کفایی، معلم بازنشسته به حبس محکوم شد

علیرضا کفایی معلم بازنشسته و رئیس انجمن اسلامی معلمان شهرستان گچساران، از سوی شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان کهگیلویه و بویراحمد به تحمل حبس تعزیری با طول مدت تعلیق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم صادره توسط دادگاه بدوی علیه علیرضا کفایی معلم بازنشسته، از سوی شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان کهگیلویه و بویر احمد به ریاست مستشاران محمدمهدی صالحی و رجب علی بلادی بدون تشکیل جلسه دادرسی در روز شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹، عیناً تأیید شد.

پیشتر در روز شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹، علیرضا کفایی از سوی دادگاه انقلاب گچساران از بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۶ ماه حبس تعزیری که به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده است، محکوم شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه‌ای الکترونیکی از سوی مدیر دفتر دادگاه کیفری شهرستان گچساران، به دادگاه انقلاب این شهر احضار شده بود.

گفته شده است حکم صادره ۶ ماه حبس تعزیری، به دلیل کهولت سن آقای کفایی و وضعیت اپیدمی کرونا به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده است.

علی‌رضا کفایی، روز سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، از سوی نیروهای اداره اطلاعات سپاه در محل کارش بازداشت شده بود.

وی پس از تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان منتقل شده و پس از بازجویی، از اداره اطلاعات به زندان گچساران منتقل شده‌بود.

این معلم بازنشسته و رئیس انجمن اسلامی معلمان شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد که توسط نیروهای اداره اطلاعات سپاه در محل کارش بازداشت‌ شده‌بود، روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۷، با سپردن وثیقه به صورت موقت از زندان گچساران آزاد شد.

منابع کمپین گفته بودند؛ این معلم بازنشسته که از بیماری‌های قلبی و دیابت نیز رنج می‌برد، به دلیل انتشار مقالات و مطالب‌ انتقادی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌بود.

کمپین روز جاری خبر بازداشت این معلم ساکن گچساران را در گزارشی با عنوان “یک معلم بازنشسته در گچساران بازداشت شد” منتشر کرده‌بود.

یک منبع مطلع به کمپین خبر داده‌بود: «نیروهای سازمان اطلاعات سپاه، به قصد بازداشت وی به منزلش مراجعه کردند، اما به دلیل عدم حضور وی در منزل به محل کارش در مجتمع آموزشی شهید تاجگردون رفته و همانجا او را بازداشت می‌کنند و سپس به دادستانی منتقل کردند».

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید