تعیین زمان و شعبه های دادگاه رسیدگی به اتهام های حسین محمدیان، فعال مدنی تُرک/ سند

حسین محمدیان، فعال مدنی تُرک با دریافت دو ابلاغیه جداگانه به شعبه ۲ دادگاه انقلاب و شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری تبریز احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین محمدیان، فعال مدنی تُرک با دریافت دو ابلاغیه جداگانه از بابت اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» جهت حضور در جلسه دادرسی به ترتیب به شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز و شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری تبریز فراخوانده شده است.

بر اساس این ابلاغیه الکترونیکی حسین محمدیان می بایست ساعت ۱۰ صبح ۷ دی ماه ۱۳۹۹، در جلسه رسیدگی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حضور پیدا کند.

این فعال مدنی تُرک طی ابلاغیه ای دیگر  باید ساعت ۱۱ صبح ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹، جهت حضور در جلسه رسیدگی به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری حاضر شود.

حسین محمدیان از کنشگران تُرک ساکن تبریز روز شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۹، در جریان تجمعات اعتراضی شهرهای تُرک نشین شمال غرب کشور در حمایت از عملیات آزاد سازی «قره باغ» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

این فعال مدنی، پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه وزارت اطلاعات تبریز منتقل شد.

وی در روز سه شنبه ۶ آبان ماه ۱۳۹۹، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

حسین محمدیان، روز شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید