زندان وکیل آباد مشهد: مخالفت با اعزام به مرخصی مولوی کوهی، روحانی اهل سنت

با وجود تامین وثیقه، مولوی فضل الرحمن کوهی، زندانی اهل سنت بلوج همچنان از حق مرخصی محروم مانده است.

یک ماه از رای دادگاه مبنی بر مرخصی مولانا فضل الرحمن کوهی با قرار وثیقه دومیلیارد تومانی و تامین این وثیقه توسط نزدیکان مولانا کوهی می‌گذرد اما مخالفت ها برای اعزام به مرخصی وی همچنان ادامه دارد.

یک منبع مطلع به تارنمای شبکه جهانی کلمه گفته است: «سه هفته پیش نزدیکان مولانا کوهی به مشهد رفته اند و وثیقه مورد نظر را نیز آماده کرده و به دادگاه ارائه داده اند اما با این وجود از آزادی مولانا ممانعت می کنند و بهانه های الکی می آورند.»

به گفته این منبع: »روحانیون شیعه که در زندان وکیل اباد مشهد هستند با حکم دادگاه ویژه روحانیت هر دو ماه یک بار مرخصی می روند اما با وجود گذشت یک سال و یک ماه برای مولانا کوهی اجازه مرخصی داده نمی‌شود و فقط در هفته دو بار به وی اجازه تماس چند دقیقه ای با خانواده داده می شود.»

مولوی کوهی روز ۹ مهرماه ۹۹، در یک تماس تلفنی به داماد خود از صدور حکم ۶ سال و ‌۴ ماه زندان برای خود خبر داد.

کنشگران مدنی گزارش دادند که دادگاه مولوی کوهی غیر‌علنی‌ و ‌فاقد شفافیت بوده و دفاعیات وکیلی‌ که برای وی تعیین شده مورد توجه‌ قرار‌ نگرفته‌ و ابلاغ حکم وی توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

مولوی فضل الرحمن کوهی هفتم آذرماه ۹۸ پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت شده بود که پس از نزدیک به یک سال بازداشت و ‌بلاتکلیفی، برای او حکم ۶ سال و یک ماه زندان صادر شده است.

با بازداشت مولانا فضل الرحمن در مشهد، اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف بلوچستان به‌ویژه راسک و سرباز صورت گرفت و تعدادی از معترضان کشته و زخمی شدند و حدود بیست روز اینترنت و خطوط ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان قطع شد.

مولوی فضل الرحمن کوهی‌ از منتقدان سیاست های جمهوری اسلامی بود که از معترضان آبان ۹۸ دفاع کرده و مطالباتشان را به حق دانست.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید