بندرعباس: صدور احکام زندان برای ۱۴ شهروند بهایی

هشت شهروند بهایی طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب بندعباس به احکام زندان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه انقلاب بندرعباس، ۸ شهروند بهایی را در دادگاهی ناعادلانه مجموعا به ۱۴ سال زندان محکوم کرده است.

پیشتر برای این هشت شهروند بهایی در ماه‌های ابتدایی سال ۹۶ پرونده‌ای با عنوان اتهامی «تبلیغ علیه نظام» در شعبه ۳ بازپرسی بندرعباس به ریاست بازپرس رحیمی باز شده بود. این افراد پس از تغییر بازپرس پرونده، بدون تفهیم اتهام جدید از سوی شعبه ۲دادگاه انقلاب بندرعباس به ریاست قاضی علی بلادر مجموعا به ۱۴ سال زندان به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» محکوم شده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع به صدای آمریکا،‌ «در حکم صادره که روز چهارشنبه ۳ دی ماه به این شهروندان ابلاغ شده است، شش نفر از آنها به نام‌های مارال راستی، آرش راسخی، مهناز جان‌نثار، نسیم قنواتیان، امید افاقی، و مهرالله افشار به ۲ سال زندان و دو شهروند دیگر به نام‌های ادیب حق‌پژوه و فرهاد امری به یک سال زندان محکوم شده‌اند.»

همچنین هر یک از این شهروندان بهایی به عنوان مجازات تکمیلی از سوی دادگاه انقلاب به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین محرومیت از مشارکت در جلسات ضیافت و گردهمائی بهاییان و همچنین الزام به گذراندن ۵ دوره جلسه مشاوره «در خصوص مسائل فرقه‌ای زیر نظر اساتید موسسه اندیشه سجادیه بندرعباس» نیز محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید