حافظ اصغر کوهی، فعال اهل سنت به اداره اطلاعات راسک احضار شد

حافظ اصغر کوهی فعال مذهبی اهل سنت بلوچ طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات شهرستان راسک احضار شد.

این فعال مذهبی ساکن شهرستان راسک امروز سه شنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۹، پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات این شهرستان  برای چندمین بار مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت.

پیش از این نیز  اداره اطلاعات شهرستان راسک در روز دوشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۹، طی تماس تلفنی این روحانی را احضار و بازجویی کرده بود.

این روحانی اهل سنت در روز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹، پس از سپری کردن ۸ ماه بازداشت با تأمین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان زاهدان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، دلیل احضار حافظ اصغر کوهی اعلام نشده اما دفعات قبل این احضارها مرتبط با فعالیتهای اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

حافظ اصغر کوهی، برادر مولانا فضل الرحمن کوهی در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۹۸، همزمان با مولوی فضل الرحمن کوهی بازداشت شده بود.

این روحانی اهل سنت روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۸ از بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

کمپین پیشتر گزارش داده بود، علیرغم پیگیری مولوی عبدالحمید روحانی برجسته اهل سنت بلوچ و کسب وعده آزادی مولوی فضل الرحمن کوهی و حافظ اصغر کوهی از سوی مسئولین، در آن زمان از آزادی این دو روحانی توسط اطلاعات سپاه پاسداران ممانعت شده بود.

مولانا فضل‌الرحمن کوهی، به دنبال اعتراض به کشتار معترضان آبان‌ماه ۱۳۹۸ توسط نهاد های امنیتی روز پنجشنبه، ۷ آذرماه سال ۱۳۹۸ بازداشت شده بود.

نهم آذرماه سال ۱۳۹۸ و پس از بازداشت این روحانی اهل سنت شماری از شهروندان ساکن شهرستان سرباز در اعتراض به بازداشت آقای فضل‌الرحمن کوهی دست به تجمع زدند که با دخالت نیروهای سپاه پاسداران به درگیری و خشونت کشده شد و تعدادی از شهروندان نیز بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید