احکام اعدام حسن دهواری و الیاس قلندرزهی در زندان مرکزی زاهدان اجرا شد

احکام اعدام حسن دهواری و الیاس قلندرزهی، دو زندانی سیاسی بلوچ که پیشتر به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده بودند، اجرا شد.

حکم اعدام این دو زندانی سیاسی بلوچ که در اواخر آذر ماه ۱۳۹۵، توسط شعبه دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری ۱ زاهدان از بابت اتهام های «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با گروه های مسلح معاند نظام» به اعدام محکوم شده بودند، بامداد امروز یکشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹، در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.

حسن دهواری و الیاس قلندرزهی، علی رغم درخواست اعاده دادرسی، شامگاه جمعه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم اعدام به خارج از بند عمومی زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و این زندانیان طی تماس تلفنی با خانواده هایشان از انتقالشان به قرنطینه زندان زاهدان جهت اجرای حکم اعدام خبر داده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از تسنیم، حکم اعدام این دو زندانی بلوچ سحرگاه امروز یکشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹، اجرا شده است.

اعدام دو زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته است که محمدرضا فقیهی وکیل این دو زندانی بلوچ با اعتراض به حکم اعدام آنها اقدام به درخواست اعاده دادرسی کرده بود.

بر اساس این گزارش، «قاضی پرونده در پاسخ اعتراض این دو زندانی به حکم اعدام به آنها گفته تا برادر و بستگان شما خودشان را تحویل ندهند حکم اعدام شما اجرا خواهد شد.»

گفته شده که بازداشت این دو شهروند بلوچ به دلیل عضویت برادر و بستگان آنها در «گروه های مخالف نظام» صورت گرفته بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید