دادگاه تجدید نظر؛ صفر نوری و فرهاد نوری به احکام زندان محکوم شدند

صفر نوری و فرهاد نوری، دو شهروند ساکن منطقه ترگور از توابع شهرستان ارومیه، از سوی شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به تحمل حبس تعزیری محکوم شدند.

شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، هر یک از این دو شهروند کُرد را از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

این دو فعال سیاسی کُرد پیشتر در مرحله بدوی از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» در مجموع به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

صفر نوری و فرهاد نوری روز جمعه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه در ارومیه بازداشت شده بودند.

این شهروندان پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی ابتدا  به بازداشتگاه قرارگاه زیوه و سپس به بازداشتگاه قرارگاه سیدالشهدا ارومیه منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کُردپا آنها در روز جمعه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، پس از پایان مراحل بازجویی به اندرزگاه ۳ سالن ۴ زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بودند.

فرهاد نوری، روز سه شنبه ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجویی و تکمیل پرونده تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

صفر نوری، روز شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۸، با پایان مراحل بازجویی به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی از بند ۳-۴ زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید