زهرا ناظوری، فعال مدنی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

زهرا ناظوری، فعال مدنی و همسر عبدالرسول مرتضوی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین ربه یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم بدوی صادره علیه زهرا ناظوری، فعال مدنی که پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود، از سوی شعبه ۲۳ دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان عیناً تأیید شد.

این فعال مدنی، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان با مستشاری محمود بهرامی از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه ۲۳ دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به ریاست قاضی حمیدرضا امانی و با مستشاری جمشید قنبری، روز شنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹، حکم صادره توسط دادگاه بدوی علیه این فعال مدنی را عیناً تأیید کرد.

مصادیق اتهام های انتسابی علیه این فعال مدنی «گزارش پلیس اطلاعات و امنیتی عمومی استان اصفهان»، «مستندات به دست آمده از تلفن همراه وی» و «تهیه و انتشار کلیپ‌های ضد نظام در فضای مجازی» عنوان شده است.

گفته شده است مصادیق اتهامی به مطالب منتشر شده زهرا ناظوری در خصوص اعتراض به محکومیت همسرش عبدالرسول مرتضوی (یکی از امضاکنندگان بیانیه‌ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای علی خامنه‌ای) اشاره دارد.

عبدالرسول مرتضوی روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به همراه چند فعال سیاسی دیگر بازداشت شد.

وی یکی از بازداشت‌شدگان مرتبط با بیانیه موسوم به ۱۴ تن است که در حال حاضر دوران محکومیت حبس را در زندان اصفهان طی می کند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید