سالار طاهرافشار فعال تُرک (آذربایجانی) به ۴ سال حبس محکوم شد

سالار طاهرافشار شهروند ساکن ارومیه از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سالار طاهرافشار فعال تُرک (آذربایجانی) توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال مدنی از بابت اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور»به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در صورت تایید حکم در دادگاه تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال حبس در خصوص این فعال مدنی قابل اجرا خواهد بود.

این شهروند ساکن ارومیه در روز روشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بود.

وی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه مرکزی ارومیه منتقل شده بود.

این فعال مدنی تُرک، پس از مدتی با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه مرکزی ارومیه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اواخر دی ماه ۱۳۹۸، سالار طاهرافشار به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو مجتمع بهشتی ارومیه احضار شد.

بر اساس احضاریه‌ای که به دست آقای طاهرافشار رسیده بود وی می بایست ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۸، در شعبه ذکر شده حاضر شود.

اتهام های «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی»، «شعار دادن و اخلال در نظم عمومی از طریق بارگذاری فیلم‌های اخلال در نظم عمومی در فضای مجازی»، «اخلال در نظم آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات و اعتراضات غیر قانونی»، «تخریب پمپ بنزین و اخلال در نظم عمومی» و چند اتهام دیگر مجموع ردیف اتهام هایی هستند که در این پرونده برای چند متهم بازداشت شده‌ اعتراضات سراسری آبان ماه ۱۳۹۸، به متهمان منتسب شده بود.

در آن زمان یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفته بود:‌ «این اتهامات به کسانی که در روزهای اعتراض بازداشت شده‌اند منتسب شده، اما نزدیکان آقای طاهرافشار هنوز نمی‌دانند که کدام یک از این اتهامات مربوط به وی می‌شود.»

این منبع افزوده بود: «به عنوان نمونه اتهام تخریب پمپ بنزین جزو اتهامات آقای افشار نیست و مربوط به یکی دیگر از بازداشت‌شده‌ها به نام الیار است که هنوز هویت کاملش احراز نشده اما این اتهام در احضاریه سایر هم‌پرونده‌ای ها نیز آمده‌است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید