سارا طوری، فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) به جلسه دادرسی احضار شد/ سند

سارا طوری، فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز جهت حضور در جلسه دادرسی فراخوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سارا طوری شهروند ساکن تبریز و از بازداشت شدگان اعتراضات شهرهای ترک‌نشین در مهر ماه ۱۳۹۹، از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی» توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز محاکمه خواهد شد.

این فعال مدنی می بایست ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، جهت حضور در جلسه دادرسی در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز حضور یابد.

سارا طوری،  نویسنده و فعال دانشجویی سابق، روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در جریان برگزاری تجمعات اعتراضی در حمایت از آزادی سازی قره باغ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

این شهروند روز جمعه۲ آبان ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا اتمام امور دادرسی از بازداشت آزاد شد.

عصر روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹، به دنبال انتشار فراخوانی از سوی احزاب و فعالان مدنی آذربایجان ایران، برای سومین بار در سه ماه گذشته تجمع‌های اعتراضی در شهرهای ترک‌نشین ایران برگزار شد.

تجمع‌کنندگان به آنچه «حمایت لجستیکی ایران از ارمنستان و استفاده روسیه از حریم هوایی و زمینی ایران برای انتقال سلاح به ارمنستان» عنوان کرده‌اند اعتراض کرده و خواستار بسته شدن گمرک مرزی «نوردوز» شدند.

گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا در استان آذربایجان شرقی و تنها کریدور ارتباطی ایران و ارمنستان است.

برخلاف دو تجمع اعتراضی پیشین در حمایت از جمهوری آذربایجان این بار بازداشت‌های گسترده در روزهای منتهی به برگزاری تجمع و اتخاذ تدابیر امنیتی گسترده مانع از برپایی تجمعات در شهرهای مختلف به‌ جز تبریز شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیشتر طی گزارشی به اعتراضات ترک های ایران؛ بازداشت ده‌ها معترض در شهرهای مختلف ترک نشین پرداخته بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید