اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸؛ سه شهروند عرب در مجموع به ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند

سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه ۱۳۹۸، به نام های؛ رعد حمدانی، قصی خسرجی و سجاد دبات به تحمل ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رعد حمدانی، قصی خسرجی و سجاد دبات شهروندان عرب محبوس در زندان مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان، توسط شعبه دادگاه انقلاب دزفول از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «محاربه »، در مجموع به تحمل ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

گفته شده مصداق اتهام های انتسابی علیه این شهروندان آتش زن عکس علی خامنه ای در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ بوده است.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه دادگاه انقلاب دزفول، هر یک از این سه شهروند عرب از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

در این میان رعد حمدانی علاوه بر محکومیت ۱۰ سال حبس از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به اتهام «محاربه» نیز به ۱۰ سال حبس و در مجموع به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

احکام صادره طی روزهای اخیر به این سه شهروند عرب محبوس در زندان مسجد سلیمان ابلاغ شد.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر، ضمن اعلام این خبر گفت: «هر ۳ نفر این افراد از زمان بازداشت در حالی با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه مورد بازجوئی و تفهیم اتهام قرار گرفتند که از حق دسترسی به وکیل و سایر مشاوره های حقوقی محروم بودند.»

این فعال حقوق بشر همچنین افزود:« پیشتر تاریخ بازداشت رعد حمدانی،  قصی خسرجی و سجاد دبات، در ابتدا ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، اطلاع رسانی شده بود و در اینجا اعلام می کنم این تاریخ اصلاح و تاریخ بازداشت این افراد در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، است.»

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل