آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی از بابت پرونده جدید به دادگاه انقلاب اعزام شدند

آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی زندانیان سیاسی از بابت پرونده جدیدی که در زندان برایشان گشوده شده است به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرشام رضایی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج و محمد ابوالحسنی زندانی سیاسی که دوران محکومیت حبس را در زندان اوین سپری می کند، از بابت پرونده جدیدی که در زندان برایشان گشوده شده است، روز یکشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹، جهت حضور در جلسه دادرسی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام شدند.

آرشام رضایی پیشتر از بابت اتهام های «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از سوی شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

مصادیق ‏اتهام های «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام»، دیدار آقای رضایی با سهیلا حجاب و شکیلا منفرد زندانیان سیاسی و تماس تلفنی با محمد ابوالحسنی و جمع آوری کمک برای خانواده زندانیان سیاسی عنوان شده است.

محمد ابوالحسنی نیز در این پرونده از بابت برقراری ارتباط تلفنی با آرشام رضایی و انتقال اخبار داخل زندان اوین به این زندانی سیاسی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام شده بود.

جلسه دادرسی این دو زندانی سیاسی به علت عدم حضور قاضی افشاری در دادگاه به روز چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، موکول شده است.

آرشام (محمود) رضایی، روز شنبه ۱ آذر ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام جهت تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری به سلول انفرادی در بند قرنطینه زندان رجائی شهر کرج موسوم به «سوئیت» منتقل شد.

این زندانی سیاسی، پیشتر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه با اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی» و «توهین به رهبری» به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌ بود.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازان اسلامی مبنی بر تجمیع احکام،  ۵ سال حبس تعزیری در خصوص این فعال مدنی قابل اجرا خواهد بود.

محمد ابوالحسنی، روز چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۱۳۹۸، با حکم شعبه ۲۸ دادسرای انقلاب تهران توسط نیروهای امنیتی در قزوین بازداشت شده بود.

این فعال مدنی، روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

محمد ابوالحسنی در حال حاضر دوران محکومیت حبس را در بند چهار زندان اوین سپری می کند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید