تأیید عدم تحمل کیفر محمد نوری زاد توسط کمیسیون پزشکی قانونی

«عدم تحمل کیفر» محمد نوری زاد، کنشگر سیاسی محبوس در زندان اوین از سوی کمیسیون پزشکی قانونی تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کمیسیون پزشکی قانونی با توجه به وضعیت جسمانی و شرایط بیماری محمد نوری زاد، عدم تحمل کیفر این زندانی سیاسی را احراز کرده است.

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد ضمن اعلام خبر تایید عدم تحمل کیفر از سوی کمیسیون پزشکی قانونی گفت: « تمامی پزشکان تأکید داشتند که ایشان به هیچ عنوان نباید در فشار و استرس قرار بگیرند و هشدار داده‌اند که خطر مرگ جدیست.»

خانم ملکی مسئولیت هر رخداد ناگوار برای این زندانی سیاسی را متوجه قوه قضائیه و وزارت اطلاعات دانسته و افزود:« ایشان هرچه زودتر آزاد شوند تا تحت مداوا قرار بگیرند.»

پیشتر نیز در روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، در پی وخامت حال جسمانی محمد نوری زاد، این زندانی سیاسی از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده بود.

طبق اظهارات همسر محمد نوری زاد، او در آنجا دو بار بیهوش شده اما به دلیل عدم حضور دکتر متخصص بدون هیچ رسیدگی پزشکی دوباره به زندان بازگردانده شده است.

وی با داشتن  علائم شبه کرونا مانند سرفه‌های مکرر و شدید، بی‌هوشی‌های متناوب، اختناق بینی و … از رسیدگی و مراقبت های پزشکی و اعطای مرخصی درمانی محروم بوده است.

بنا به گزارش ها، این زندانی سیاسی در حال حاضر نیز در وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی به سر می برد.

محمد نوری زاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پیشتر از بابت اتهام های «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرگان به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی همچنین توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان گلستان به تحمل ۳ سال حبس محکوم شده که در مجموع این حکم شامل ۱ سال حبس تعلیقی و ۲ سال حبس تعزیری است.

محمد نوری زاد، در پرونده ای دیگر که مرتبط با امضای بیانیه برای استعفای علی خامنه ای است، در ۲ بخش مجموعاً به تحمل ۱۵ سال ۸ ماه حبس تعزیری،۲ فقره شلاق ۷۴ ضربه ای و ۱ سال تبعید به شهرستان طبس محکوم شد ه است و در حال حاضر دوران حبس این پرونده را سپری می کند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید