برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های امیر چمنی، فعال مدنی

امیر چمنی، فعال مدنی و روزنامه نگار ساکن تبریز از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی نظام» توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیر چمنی، فعال مدنی و روزنامه نگار، روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، در پی شکایت «سازمان اطلاعات سپاه عاشورا» و با کیفرخواست دادستان تبریز توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی نظام» محاکمه شد.

این فعال مدنی پیشتر نیز در روز پنج شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۳۹۹، در بخش نخست پرونده اش از سوی شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری به اتهام «نشر اکاذیب از طریق رایانه» محاکمه شده بود.

آقای چمنی، ظهر روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ماه از سوی پلیس فتا در تبریز احضار و بازداشت شده بود.

وی پس از بازداشت جهت بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل شد.

امیر چمنی، روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹،  با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این فعال حقوق بشر ساکن تبریز پیش‌تر در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

وی پس از گذشت یک هفته با تأمین وثیقه آزاد شده و مجدداً در ۵ خردادماه ۱۳۹۷، دستگیر و پس از گذشت ۲۰ روز با قید وثیقه آزاد شد.

این فعال مدنی، پیشتر در تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۷، برای گذراندن دوران محکومیت خود را به زندان تبریز معرفی کرده بود و روز ۲۵ بهمن‌ماه ۹۷ آزاد شده بود.

قابل ذکر است وی در تاریخ ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۹۲، از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام «توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی» به تحمل شش ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز هم او را به اتهام «توهین به رئیس جمهوری» به ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

حکم ۴۰ ضربه شلاق آقای چمنی در خردادماه ۱۳۹۲، به اجرا درآمد.

او نهایتا در تاریخ ۱۱ مهرماه سال ۱۳۹۲، با پایان دوران محکومیت خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید