بهاره سلیمانی از بازداشتگاه به بند زنان زندان اوین منتقل شد

بهاره سلیمانی شهروند اهل تهران که در مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهاره سلیمانی شهروند اهل تهران در روز جمعه ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و طی روزهای اخیر پس از سپری کردن حدود ۳ ماه بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین، به بند زنان این زندان منتقل شده است.

بهاره سلیمانی ، علی رغم سابقه بیماری ریوی و محرومیت از درمان حدود ۳ ماه در سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین تحت بازجویی به سر ‌برد.

هنوز از اتهام های انتسابی علیه این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.

خانم سلیمانی، در طول مدت زمان بازداشت، از رسیدگی پزشکی و دسترسی به خدمات درمانی و دارو محروم مانده و همچنین از امکان دسترسی به وکیل مدافع و ملاقات با خانواده منع شده بود.

پیشتر تورج سلیمانی، برادر بهاره سلیمانی در صفحه شخصی خود با اشاره به وضعیت حاد جسمانی خواهرش نوشت: «علیرغم تماسهای هفتگی و فقط ۱ بار ملاقات پدر و مادرم هیچ اطلاعی از دلایل بازداشتش نداریم. قرار بازداشت اولیه برای ۲ ماه صادر شده بود. با توجه به اتمام بازجوییها امیدوار بودیم که با قرار وثیقه موافقت کنند. در حال حاضر جان خواهر من در خطر است. چون با توجه به شیوع کرونا و مشکلات بیماری ریه و عدم دسترسی به حق درمان هر لحظه احتمال هرگونه اتفاق جانی برای بهاره امکان پذیر است.»

بهاره سلیمانی از بیماری ریوی رنج می برد و نیاز مبرم به دارو و مراقبت پزشکی دارد، با این وجود تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

در روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، بهاره سلیمانی توسط مامورانی که خود را از پلیس امنیت معرفی کرده بودند، بازداشت شده بود.

نیروهای امنیتی در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کردند و پس از آن به منزل خانم سلیمانی در تهران رفته و آنجا را نیز تفتیش کردند.

در جریان این بازرسی‌ها تعدادی از وسایل شخصی خانم سلیمانی و خانواده‌اش ازجمله کامپیوتر، تلفن همراه، کتاب، سی‌دی و فلاپی را توسط ماموران ضبط شده است.

بهاره سلیمانی، ۴۳ ساله و شهروند ساکن تهران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید