چهار شهروند اهل توابع شهرستان شوشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، چهار شهروند اهل روستای حمزه از توابع شهرستان شوشتر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی حمزه نیا، عبدالله حمزه نیا، سرتیپ حمزه نیا و علی حمزه نیا از اهالی روستای حمزه از توابع شهرستان شوشتر در استان خوزستان، روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

با گذشت چهار روز از بازداشت این شهروندان همچنان اطلاع دقیقی از اتهام های انتسابی و محل نگهداری آنها در دست نیست.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر، دلیل بازداشت این شهروندان را اعتراض آنها به تصرف زمین هاى کشاورزی شان اعلام کرده است.

این فعال حقوق بشر در ادامه افزود: «هر ۴ نفر این افراد به علت برگزاری تجمع اعتراضی که با هدف اعتراض به تصرف زمینهای کشاورزی آنها از سوی افرادی که مشخص نبود از کجا و با چه قدرتی قصد داشتند این زمینهای را تصرف کنند توسط ماموران اداره امنیتی شوشتر بازداشت شدند. افرادی که قصد تصرف داشتند با مقاومت این کشاورزان که در نهایت منجر به درگیری فیزیکی بین آنها و کشاورزان شد پا به فرار گذاشتند اما ساعتی بعد ماموران امنیتی به روستای حمزه شوشتر هجوم برده و علی حمزه نیا، عبدالله حمزه نیا، سرتیپ حمزه نیا و علی حمزه نیا، را پس از بازداشت به همراه خود بردند. از مکان نگهداری و اتهامات این افراد اطلاعی در دسترس نیست.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید