۲۸ کارگر نیشکر هفت تپه به دادسرای شهرستان شوش احضار شدند / سند

۲۸ تن از کارگران شاغل در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از سوی شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش برای حضور در جلسه بازپرسی فراخوانده شدند.

طی روزهای اخیر، ۲۸ تن از کارگران شاغل در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، با دریافت پیامکی از سوی شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش به اتهام «اخلال در نظم و آساشی عمومی» جهت حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام فراخوانده شده اند.

مصادیق اتهام های انتسابی علیه این کارگران، تجمعات اعتراضی آنها و مطالبات صنفی به دلیل محرومیت از امنیت شغلی و درخواست لغو خصوصی سازی و بازگشت این مجتمع تولیدی صنعتی به بخش دولتی بوده است.

 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اسامی برخی از کارگران احضار شده به این شرح است:« یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، محمد امیدوار، حسن جوادی کهنگی، حسین خلف نوری، حسین حمدانی، عادل سرخه، محمود خدایی ورپشتی، حمید ممبینی، صاحب ظهیری، مسعود حیوری، حامد حمدانی، محمد حمدانی، قاسم بلدی، مهدی حجازیان، عبدالرضا معتمدنیا، مهدی فتحی و محمدرضا دبیریان، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، مسعود حیوری و حمید ممبینی»

پیشتر نیز یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، مسعود حیوری و حمید ممبینی، روز پنج شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، پس از پایان تجمع اعتراضی به عدم پرداخت حقو اضافه کاری به آنها توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند.

این کارگران پس از بازداشت جهت انجام بازجویی به بازداشتگاه اداره آگاهی شهرستان شوش منتقل شدند.

روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۹، هر یک از این شهروندان با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان فجر دزفول آزاد شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید