اکبر گویلی، فعال مدنی کُرد جهت تحمل حبس روانه زندان سنندج شد

اکبر گویلی، فعال مدنی و از اعضای سابق جمعیت سبز کردستان، جهت تحمل دوران محکومیت ۲ سال حبس تعزیری به زندان سنندج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی کُرد که پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر سنندج از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت ایران» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود،  امروز شنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت حبس روانه زندان سنندج شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهام های اکبر گویلی صبح روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹، در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی برگزار شده بود.

روز پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، طی حکمی که به اکبر گویلی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ابلاغ شده بود، این شهروند کُرد از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت جمهوری اسلامی» به ۵ سال زندان محکوم شد.

حکم دادگاه بدوی، پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر سنندج به ۲ سال حبس تعزیری کاهش یافته بود.

این شهروند کُرد، روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸، پس از حضور در دادگستری سنندج بازداشت شد.

او در اسفند ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجویی و بازپرسی با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شده ‌بود.

این فعال مدنی، پیش از این نیز در روز سه شنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۸، توسط مأموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت شده بود.

وی پس از بازداشت جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

وروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸،  این شهروند کُرد با تأمین وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شد.

آقای گویلی از سال ۱۳۷۱ تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید