یوسف کاری در پی اعتصاب غذا به بهداری زندان اردبیل منتقل شد

یوسف کاری، زندانی سیاسی تُرک (آذربایجانی) در روز هفتم اعتصاب غذا به دلیل وخامت حال جسمانی به بهداری زندان اردبیل منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یوسف کاری زندانی سیاسی، شامگاه دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، در هفتمین روز از اعتصاب غذا به دلیل وخامت حال جسمانی و با بروز علائم اُفت فشار خون و افزایش ضربان قلب در بهداری زندان اردبیل تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت.

آقای کاری در حالی روز یکشنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۹، اعتصاب غذای خشک را شروع کرد که پیشتر در روز سوم اعتصاب به مسئولین زندان گفته بود اگر تا پایان وقت اداری یکشنبه از قرنطینه به بند زندانیان سیاسی بازگردانده نشود، اعتصاب غذا را به اعتصاب خشک تبدیل کرده و از خوردن آب نیز خودداری خواهد کرد.

این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به رفتارهای توهین آمیز مسئولان زندان و بی توجهی آنها به حقوق زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده بود.

بر اساس گزارش دریافتی، صبح روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، در پی احضار یوسف کاری به دفتر سپهری، دادیار ناظر زندان مرکزی اردبیل برای دریافت مرخصی استعلاجی این زندانی با عدم موافقت با مرخصی مواجه شده بود.

سپهری، ضمن مخالفت با اعطای مرخصی به این زندانی، شروع به هتاکی کرده و گفته بود که زندانیان سیاسی هیچ گونه حق و حقوقی ندارند و او حقوق آنها را به رسمیت نمی شناسد.

علی رغم موافقت عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل، برای اعطای مرخصی به یوسف کاری، این زندانی سیاسی به دلیل کارشکنی های مسئولان زندان اردبیل از حق استفاده از مرخصی محروم مانده است.

یوسف کاری، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان مرکزی اردبیل، طی حکمی از سوی شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی یوسف خدادادی و مستشاری قاضی حسن مظفری، به اتهام «عضویت در گروه به‌اصطلاح مدنی و قومی با لیدری عباس لسانی از طریق شرکت مستمر در جلسات به‌قصد برهم زدن امنیت ملی» به دو سال زندان محکوم شد.

این شهروند ساکن اردبیل پیش ‌از این توسط دادگاه انقلاب به شش سال زندان محکوم‌شده بود.

این فعال مدنی، روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸، توسط مأموران امنیتی در میدان شریعتی اردبیل بازداشت شده بود.

وی روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸،، پس از تفهیم اتهام «تبلیغ علیه نظام» در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل