علی و رضا واثقی، در حمایت از یوسف کاری اعتصاب غذا کردند

رضا و علی واثقی، دو زندانی سیاسی تُرک (آذربایجانی) که دوران محکومیت حبس را در زندان مرکزی اردبیل سپری می کنند در حمایت از اعتصاب یوسف کاری، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا و علی واثقی، فعالان تُرک (آذربایجانی) که دوران محکومیت ۲ سال حبس تعزیری را در بند ۲ زندان اردبیل می گذرانند، امروز چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به بدرفتاری های مسئولان زندان اردبیل و در حمایت از اعتصاب یوسف کاری اعلام اعتصاب غذا کردند.

این دو فعال تُرک (آذربایجانی) از سوی شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل از بابت اتهامات «مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شب نامه» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» هر یک به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به رفتارهای توهین آمیز مسئولان زندان و بی توجهی آنها به حقوق زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده بود.

یوسف کاری زندانی سیاسی، شامگاه دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، در هفتمین روز از اعتصاب غذا به دلیل وخامت حال جسمانی و با بروز علائم اُفت فشار خون و افزایش ضربان قلب در بهداری زندان اردبیل تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت.

آقای کاری در حالی روز یکشنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۹، اعتصاب غذای خشک را شروع کرد که پیشتر در روز سوم اعتصاب به مسئولین زندان گفته بود اگر تا پایان وقت اداری یکشنبه از قرنطینه به بند زندانیان سیاسی بازگردانده نشود، اعتصاب غذا را به اعتصاب خشک تبدیل کرده و از خوردن آب نیز خودداری خواهد کرد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید