حسین عبدالله زاده و سلیمان خیره دست، زندانیان سیاسی کُرد آزاد شدند

حسین عبدالله زاده و سلیمان خیره دست، دو زندانی سیاسی کُرد پیش از پایان دوران محکومیت به صورت زودهنگام از زندان ارومیه آزاد شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین عبدالله زاده و سلیمان خیره دست، زندانیان سیاسی کُرد  که پیشتر توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱۰ و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند، با سپری کردن بیش از نیمی از دوران محکومیت در زندان مرکزی ارومیه، امروز چهارشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، به مرخصی منتهی به آزادی اعزام شدند.

حسین عبدالله زاده شهروند کُرد اهل اشنویه، روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.

این فعال سیاسی کُرد، در مراحل دادرسی از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

سلیمان خیره دست، دیگر شهروند کُرد اردببهشت‌ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده بود.

او بیش از یک ماه و نیم در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه تحت بازجویی های فشرده بود و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو در شهریور ماه ۱۳۹۹،  این فعال سیاسی کُرد را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

محکومیت آقای خیره دست پس از عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل