اعلام پایان اعتصاب غذای چهار زندانی سیاسی تُرک (آذربایجانی) در زندان اردبیل

چهار زندانی سیاسی تُرک (آذربایجانی) محبوس در زندان اردبیل که در اعتصب غذا به سر می بردند، شامگاه چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، به اعتصاب خود پایان دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یوسف کاری، زندانی سیاسی تُرک (آذربایجانی) که روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به رفتارهای توهین آمیز مسئولان زندان و بی توجهی آنها به حقوق زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده بود، پس از انتقال از قرنطینه به اندرزگاه ۸ زندان مرکزی اردبیل به اعتصاب غذا پایان داد.

عباس لسانی، علی و رضا واثقی سه زندانی سیاسی دیگر که در حمایت از یوسف کاری دست به اعتصاب غذا زده بودند نیز پس از انتقال این زندانی به اندرزگاه ۸ زندان مرکزی اردبیل، پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کردند.

یوسف کاری، روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به رفتارهای توهین آمیز مسئولان زندان و بی توجهی آنها به حقوق زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده بود.

این فعال سیاسی تُرک (آذربایجانی)، روز یکشنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۹، اعتصاب غذای خشک را شروع کرد.

عباس لسانی نیز روز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به کارشکنی مسئولان قضایی در عدم اعطای مرخصی و نحوه برخورد دادیار ناظر بر زندان مرکزی اردبیل و همچنین  در پشتیبانی از اعتصاب غذای یوسف کاری، دیگر زندانی سیاسی اعلام اعتصاب غذا کرد.

رضا و علی واثقی، فعالان تُرک (آذربایجانی) که دوران محکومیت ۲ سال حبس تعزیری را در بند ۲ زندان اردبیل می گذرانند، امروز چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، در اعتراض به بدرفتاری های مسئولان زندان اردبیل و در حمایت از اعتصاب یوسف کاری اعلام اعتصاب غذا کردند.

یوسف کاری زندانی سیاسی، شامگاه دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، در هفتمین روز از اعتصاب غذا به دلیل وخامت حال جسمانی و با بروز علائم اُفت فشار خون و افزایش ضربان قلب در بهداری زندان اردبیل تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید