گلرخ ایرایی زندانی سیاسی به زندان آمل تبعید شد

گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی شامگاه یکشنبه‌ ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، از زندان قرچک ورامین به زندان آمل تبعید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گلرخ ایرایی زندانی سیاسی که روز یکشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، پس از حدود یک ماه و نیم بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به زندان قرچک ورامین بازگردانده شده بود، به زندان آمل تبعید شده است.

بر اساس گزارش دریافتی، بلافاصله پس از انتقال خانم ایرایی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان قرچک ورامین، این زندانی سیاسی به زندان آمل فرستاده شده است.

روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹،  گلرخ ایرایی زندانی سیاسی همراه با ضرب و شتم ماموران ویژه زندان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.

 گلرخ ابراهیمی ایرایی، از زمان انتقال به بند ۲ الف زندان اوین از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده بود.

پیشتر خانواده گلرخ ایرایی طی تماسی تلفنی از سوی یکی از بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران مورد تهدید قرار گرفته بودند.

این مامور اطلاعات ضمن تهدید خانواده ایرایی تاکید کرده بود که آنها حق اطلاع رسانی در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی را ندارند.

سازمان اطلاعات سپاه، روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹، طی ابلاغیه‌ای گلرخ ابراهیمی ایرایی، کنشگر مدنی و زندانی سیاسی را احضار کرد.

خانم ایرایی احضار دوباره خود را «غیر قانونی» خوانده و در مقابل اعزام به بازداشتگاه این نهاد امنیتی مقاومت کرده بود.

مسئولان زندان قرچک ورامین به همراه گارد ویژه زندان، روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹، اقدام به ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند ۸ این زندان کرده و گلرخ ابراهیمی ایرایی را به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل کرده بودند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی به همراه همسرش آرش صادقی، ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۳، از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» بازداشت شدند.

پس از بازداشت، دادسرای شهید مقدسی برای گلرخ ابراهیمی ایرایی، وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیت های فیسبوکی تعیین کرد.

این فعال سیاسی نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در ۵ مهر ماه ۱۳۹۳ با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی سپس در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به اتهام «توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید شد و سپس با احتساب کاهش حبس به مناسبت عید نوروز ۱۳۹۶، به ۳۰ ماه تقلیل یافت.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، روز دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، با پایان دوران محکومیت، با قرار کفالت و تا زمان تعیین تکلیف در پرونده جدیدش به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

پیش‌تر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی، دو فعال مدنی را در پرونده‌ای مشترک که سال ۱۳۹۷، در زندان برای آن‌ها باز شده‌بود، با اتهام «اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری» به ۲ سال و یک ‌ماه حبس تعزیری و در خصوص اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک‌سال و نیم زندان محکوم کرده‌بود.

روز شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ماموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی گلرخ ابراهیمی ایرایی را در منزل مسکونی‌اش در تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل کردند.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید