مختار (آرتان) ابراهیمی فعال تُرک (آذربایجانی) به دادگاه احضار شد/سند

مختار (آرتان) ابراهیمی، فعال تُرک (آذربایجانی) جهت حضور در جلسه دادگاه رسیدگی به دادگاه انقلاب مراغه فراخوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مختار(آرتان) ابراهیمی، از بابت اتهام «عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت‌هایی که در داخل کشور با هدف بر هم زدن امنیت کشور تشکیل شده است» در دادگاه  انقلاب مراغه محاکمه خواهد شد.

بر اساس ابلاغیه صادره، این فعال تُرک (آذربایجانی) می بایست ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، جهت ارائه آخرین دفاعیات از بابت اتهام انتسابی در دادگاه انقلاب مراغه حضور یابد.

این فعال مدنی تُرک (آذربایجانی)، روز چهارشنبه ۵ شهریورماه ۱۳۹۹، با هجوم ماموران اداره اطلاعات شهرستان مراغه به منزل وی، پس از تفتیش آن مکان و ضبط برخی اقلام شخصی بازداشت و به بند وزارت اطلاعات در زندان مراغه منتقل شد.

مختار(آرتان) ابراهیمی، در اردیبهشت سال گذشته، از سوی نیروی انتظامی شهرستان مراغه در ارتباط با فعالیت‌های مدنی و سیاسی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

وی روز شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹، پس از پایان مراحل بازجوییبه زندان مراغه منتقل شد.

آقای ابراهیمی، مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی همچنین در تاریخ های پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷ و چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷، طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات نیروی انتظامی احضار شده و به دلیل انتشار یادداشت‌هایش در کانال تلگرامی مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت.

مختار ابراهیمی در ۱۲ آذر سال ۱۳۹۲،  نیز به علت شرکت در مراسم مزار خانعلی مطیعی واقع در روستای قجلوی قوشاچای  دستگیر و با ضرب و شتم شدید توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

این فعال مدنی در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم شده بود که در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۳، جهت اجرای حکم به زندان مهاباد منتقل شد.

وی بعد از اتمام دوره محکومیت در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۳، از زندان مهاباد  آزاد شد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل